Träna med appar

Blanda in dagens teknik i träningen. Appar kan man ju faktiskt använda inom hälsa också. Inte bara spel och sociala medier.
 
Nike Training Clubom du vill tona hela kroppen
Appen ärGRATIS 


Daily Ab Workout om du vill få en platt mage
Appen är GRATIS för Android och IOS 


Tempo Runom du vill boosta din motivation
Appen kostar ca 20 kronor för IOS.
Appen "DJ Run"  är GRATIS för Android


Map my Runför den som gillar löpträning
Appen är GRATIS


Argusom du vill hålla koll på hur du rör på dig under dagen
Appen är GRATIS


Daily Cardio Workoutom du vill bränna kalorier
Appen är GRATIS


Yoga Studioför yogaälskaren
Appen kostar ca 16 kronor för IOS.
 
 


Blondinskämt - Runt i samma kvarter


Varför körde blondinen runt och runt i samma kvarter?
- Hennes blinkers hade fastnat



This is my word of the day ♥

 


Så blir du av med påsar och mörka ringar under ögonen

Källa

Känner du dig pigg och är trött på att mötas av mörka ringar eller påsar under ögonen i spegeln? Du är inte ensam.
Här är några smarta knep för att bli av med problemen.

 
Påsar under ögonen?
Det är ett vanligt problem och kan vara ärftligt, orsakas av dålig kost eller uppstå i samband med allergier. Många får också påsar under ögonen när de sover för lite – men du kan även få trötta ögon om du sover för mycket.  
 
Så blir du av med problemet
• Studier visar att koffein, nikotin och socker kan orsaka påsar under ögonen. Se därför till att äta hälsosamt och drick mycket vatten, minst åtta glas om dagen. 
• Håll huvudet högt. Genom att sova på rygg med ett par kuddar under nacken undviker du vätskeansamling under ögonen som utvidgar venerna. Se även till att du får den sömn du behöver, varken mer eller mindre.
• Vaknar du trots allt med svullna ögon på morgonen – kyl ner dem med en kylande ögonkräm. Flera produkter på marknaden har en kylande metall-applikator. Ett annat smart knep är att förvara krämen i kylskåpet så är den kall och redo när du behöver den. Var bara lite försiktig så att din hud inte får en köldchock.   
 
Mörka ringar under ögonen?
De beror oftast på att huden där är så tunn vilket gör att blodådrorna som löper under ögat syns igenom. Mörka ringar kan vara ärftliga, bero på sjukdom, dålig sömn eller kost.  
 
Så blir du av med problemet
• Se till att sova tillräckligt många timmar. Brist på sömn kan nämligen orsaka att blodådrorna under ögonen utvidgas, vilket gör att huden upplevs som mörkare och blåare.                   
• Ät en varierad kost med mycket frukt och grönsaker. Vitaminbrist och en allt för saltrik mat kan förvärra problemet med mörka ringar. Drick också mycket vatten.
• En concealer är en snabb lösning. Välj en variant som är anpassad för huden under ögonen då de har en lättare formula som inte fastnar i de fina vecken.
 


Därför är frukosten dagens viktigaste mål

Källa
Är du en person som struntar i att äta frukost? Här är sex anledningar till varför du bör sluta upp med det.

 
Att äta frukost är livsviktigt. Förutom att du får bättre fokus och bättre kontroll över din vikt så har amerikanska forskare nu kommit fram till att risken att dö i en hjärtsjukdom ökar med hela 27 procent om du hoppar över dagens första måltid.
 
Bra för blodsockret
Att äta frukost är inte enbart bra i viktminskningssammanhang, det är också nödvändigt för att du ska hålla ditt blodsocker på en jämn och stabil nivå.
Ökar energin
Om du är en person som äter frukost väldigt tidigt på morgonen, är ett bra tips att äta ett mindre mellanmål innan lunch. Under frukosten är det viktigt att du får i dig bra ämnen så att du orkar mer under dagen. Ett exempel på en bra och energirik frukost är till exempel havregrynsgröt med nötter och bär. Addera gärna ett par kokta ägg och lite frukt. Exempel på en sämre frukost som inte innehåller så mycket näring är till exempel en skål med fil och cornflakes, men det är bättre än att inte äta något alls.
Ingen morgonaptit
Det är vanligt att man inte har någon aptit eller matlust på morgonen, men trots detta är det viktigt att äta inom en timme efter att man stigit upp. Detta för att det helt enkelt frigörs blodsocker i levern när du vaknar för att du ska få energi till att stiga upp. Men den effekten varar inte så länge, och därför är det viktigt att du äter frukost för att fylla på med energi.
 
Undvik att bli grinig
Om du hoppar över frukosten, kommer din kropp att gå på sparlåga och i samband med det kommer du att prestera sämre då du inte kommer att ha lika mycket energi. Du kommer antagligen att känna dig grinig och må sämre. När detta sker utlöser kroppen stresshormonet kortisol, som styr ditt blodsocker, vilket påverkar din eventuella viktminskning och hälsa negativt. När det sedan blir lunch- eller fikadags kommer du att välja det alternativ som är mest onyttigt, alltså det som innehåller mest fett och socker. Det beror på att hjärnan spelar dig ett spratt. Den talar om för dig att det är matbrist och därför måste äta det du har tillgång till som innehåller energi. Den impulsen är svår att motstå.
 
Bra för förbränningen
Om vi äter regelbundet programmerar vi våra kroppar till att de inte behöver oroa sig. Det kommer nämligen mat snart igen. Vår förbränning fungerar på samma sätt. Om vi äter regelbundet lär vi våra kroppar att det är ”ok att förbränna”.

Forskning
En studie som nyligen genomfördes i USA visar att de som äter frukost går ner i vikt betydligt snabbare än de som inte gör det. Andra studier har kommit fram till samma resultat och därför är det otroligt viktigt att äta en bra frukost varje dag.
 
 
 
 


This is my word of the day ♥

 


Så gör du din egen hårinpackning

Källa
För att skona ditt hår från kemikalier, parfymer, konserveringsmedel och andra skadliga ämnen kan du enkelt göra en egen hårinpackning. Allt du behöver är naturliga ingredienser som går att hitta i skafferiet.

 
Precis som med smink och kosmetika finns det en hel djungel av hårinpackningar. Men de allra flesta av dem innehåller ämnen och kemikalier som är farligt för både dig som konsument och för miljön, menar bravardag.se.
 
Därför bör du ha som tumregel att det som du inte stoppar i munnen borde du inte heller vilja ha på andra delar av kroppen, eller i håret.

Ta dig en titt i kylskåpet och skafferiet så hittar du garanterat ingredienser som du kan använda för att göra en egen hårinpackning. Men glöm inte att alla har olika hårtyper och alla hår mår bra av olika kurer och behandlingar, precis som huden.

Matvaror som är bra för håret är bland annat honung, ägg, majonnäs, avokado, yoghurt och olivolja. Här följer fyra olika recept på hårinpackningar:

Blankt och lent hår med avokado Du behöver: 3 avokados 1 tsk avokadoolja 1tsk honung
Så gör du: Dela och mosa dina avokados, tillsätt sedan oljan och honungen. Massera in smeten i håret, med fokus på topparna. Skölj ur med ljummet vatten efter cirka 30 minuter. 
 
Fylligt hår med banan Du behöver: 1 banan 1tsk honung
Så gör du: Mosa bananen och tillsätt sedan en 1 tsk honung, mixa röran i en mixer. Fördela smeten i fuktigt hår, låt verka i 15-20 minuter. Tvätta sedan bort med schampo.
Öl ger volym Du behöver: Cirka 1 dl avslagen öl 1 ägg 1 tsk solrosolja  
Så gör du: Blanda alla ingredienser och applicera på fuktigt hår. Låt verka i 15 minuter och tvätta sedan håret som vanligt.

Olja och honung mot torrt hår Du behöver: 2 msk honung 2 msk olivolja
Så gör du: Blanda honungen och oljan och massera in i håret. Låt blandningen verka i cirka 30 minuter, tvätta håret som vanligt.
 
 


Kläder på väg hem

 
Har beställt plaggen på bilderna.. Alltså 2 långklänningar och 2 koftor. Känner mig ganska nöjd. Hoppas att dom är lika fina i verkligheten! :)
 
 


Crazy weekend with aw and some work

I Fredags var jag ute med mina arbetskollegor. Blev lite sådär lagom full (läs: stupfull). Men hade trevligt. Inte bakis i helgen, vilket var skönt och lite konstigt. Jag hade räknat med det, men var mest trött bara. Men ingen vila, ingen ro för det, jag jobbade både Lördag och Söndagen. Och idag så har jag hoppat in och jobbat extra på jobbet. Vilket var skönt, men jag är så trött.. Imorgon ska jag jobba extra igen. Jobbar heldag! Puuh.. Kanske ska sova tidigt ikväll? Kunde inte somna igår kväll. Låg och frös och svettades och vände och vred på mig.. Trött var jag.. Men jag kunde inte somna.. Haha. Konstigt. Kändes som att jag hade feber och så hade jag lite ont i bröstkorgen. Men så kan det vara.

Hoppas eran helg har varit bra! och hoppas att ni har haft en bra start på den nya veckan.
T j i n g e l i n g


8 misstag som kan bromsa viktminskning

Källa
Att gå ner i vikt kan vara tufft och jobbigt, särskilt om det inte går så snabbt som du önskar. Anledningen kan vara att du omedvetet begår misstag som gör det svårare för dig att tappa i vikt. Här är några vanliga felsteg som du bör undvika för att inte försvåra din viktminskning.

 
Du snålar med frukosten
Om du bara brer lite smör på en macka varje morgon och struntar i övriga pålägg gör du dig själv en stor otjänst. Ät istället en proteinrik frukost då det kommer att stilla sug under dagen.
 
Du tränar enbart konditionsträning
Att bara träna kondition är inte tillräckligt för att du ska kunna gå ner i vikt – du måste kombinera styrka och kondition. Om du satsar på styrka kommer du att bränna mer kalorier, vilket hjälper dig att gå ner i vikt snabbare.
 
Du tränar bara med lätta vikter
Det kan verka läskigt att ge sig på de tyngre vikterna när du tränar, men faktum är att du kan bränna mer kalorier genom att lyfta tungt och göra färre repetitioner än om du lyfter lättare och gör fler repetitioner.
 
Du skippar att äta innan ett träningspass
Om du fått för dig att du håller din kalorinivå i schack genom att skippa att äta innan du tränar så tror du fel. En ny studie från University of Arkansas i USA visade nämligen att kvinnor som åt mycket proteiner innan de tränade måttligt under 30 minuter brände fler kalorier än de som inte åt någonting innan.
 
Du tränar alltid ensam
Individer som går med i olika klubbar som Viktväktarna anses ha större framgång med sin viktminskning. Men om du inte vill bli medlem i en klubb eller liknande, så kan du sätta upp gemensamma mål med en kompis eller partner/förälder.
 
Du blir stressad av vågen
En del forskning pekar på att individer som känner stress och ångest inför träning och viktminskning har svårare för att gå ner i vikt än individer som fått lära sig att hantera känslor av stress och ångest.
 
Du dricker mycket Coca Cola light
Om du tror att du undviker kalorier som finns i läsk genom att dricka lightversionen så tror du fel. En studie som publicerades i tidskriften ”American Journal of Public Health” visade att individer som försökte gå ner i vikt konsumerade lika mycket kalorier om de drack Coca Cola-light som de individer som drack vanlig Cola. 
 
Du skippar efterrätten – men går på brödkorgen
Tro det eller ej, men det är faktiskt bättre att unna sig en god efterrätt än att trycka i sig massa bröd.
 



Min profilbild

MissLie Min dagbok Klicka på bilden för att läsa mer om mig


Här är alla välkomna, och alla har en åsikt.
Ta hand om er och välkomna åter!
K ä r l e k

OBS!
C O P Y R I G H T

Ingenting får kopieras från denna sida utan tillåtelse. Var god respektera detta!













♥ Veckans text: Only god can judge me ♥
(Fortsätter inom kort..)








    Högskoleprovet

    Nathalie MissLie Sundin

    Skapa en profillänk





    Personligt

    webbhotell

    Pinga Frisim



    Gratis SMS













    Ur funktion: Kontakta mig

    Namn

    E-postadress

    Meddelande


    RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...