Box squat - Träna rumpan på jobbet

Lär dig en övning som ger dig fast rumpa och som du kan göra på jobbet.


Gör en vana av att göra en box squat när du sätter dig på kontorsstolen
och se fram emot en fastare rumpa och lår.



Många nybörjare har svårt att utföra en riktig squat, eftersom den kräver helt rätt teknik för att få ge maximal effekt. Kanske hör du till dem som inte styrketränar alls – då är en så kallad box squat något för dig.
Du kan göra den var du vill, bara du har en stol.

Forskning att du kan få lika fasta lår och säte genom att göra box squats. Du aktiverar lika många av underkroppens muskler med denna typ av squat som vid en traditionell squat, då du sätter dig ner på en osynlig stol bakom dig.

 

Så här gör du:
Stå ett halvt steg framför en stol som är tillräckligt låg för att nå dig till knäna.
Sätt dig ner på stolen, medan du håller ryggen rak (tänk på att sticka ut baken och öppna upp bröstkorgen).
När sätet når stolen sätter du dig ner några sekunder och spänner magen hela tiden.
Res dig upp igen.

D u k t i g t !  Samsung's Clapping Hands Sign

 

    Min profilbild
    (Om mig : Klicka på ★ bild)